06 September, 2011

6th Sep. I was supposed to go to ‘Eua.

I was supposed to go to ‘Eua
9月6日 エウアに行くはずだったぞ

 
In the morning, I went to Uiha & Son recycling shop. I had a lot of glass bottles.
 朝、UihaSonと言うリサイクルショップに行きました。たくさんガラスがありました。


 
I visited Little Tokyo restaurant but it was still closed. Oh man!
 リトル東京に行きましたがまだ閉まっていました。あ~ぁ・・・


 
In the afternoon, I went to the wharf to get on the boat to ‘Eua. After an hour and a half, a staff told us that we cannot go to ‘Eua because the engine of the boat was broken. I know, on Saturday the boat could not go because of the engine trouble and yesterday when I came to the wharf, the staff said they would go to ‘Eua the next day.
 Why did they have the same trouble? Because this is Tonga.
午後、エウアに行くために波止場へ行きました。1時間半待った後、エンジンの故障で行けないと言われました。土曜日も同じトラブルで行けなかったのを知っています。昨日波止場に来た時、スタッフが明日エウアに行くと言っていました。
 なぜ同じトラブルが起こるのでしょう。それはトンガだからです!


 
I was supposed to bring my bicycle, but I couldn’t.
 自転車と一緒に行くはずでしたが、行けませんでした・・・。


 
I tried to book the airplane, but the 8-passenger aircraft was fully booked in addition, 4 passengers were waiting for the cancellation. In short, I cannot go to ‘Eua anymore because my schedule is full until I go back to Japan. I wanted to say thank you to ‘Eua teachers directly. I’m very sad…
 飛行機を予約しようと試みましたが、8人乗りの飛行機は満席で、4人がキャンセル待ちだったようです。つまりもうエウアには行けません。帰国までスケジュールが詰まっているからです。エウアの先生達に直接ありがとうが言いたかったです。残念・・・。



 
I am making a lot of YAMANEKO dolls, but I’m worried that I may be short of YAMANEKO to give out. I have to make it in Ha’apai next week.
 山ネコをたくさん作っています。でも配る山ネコが不足しているのではないかと心配です。来週ハアパイでも作らなければなりません。

No comments:

Post a Comment