04 September, 2011

4th Sep. Making YAMANEKO & Preparation for Garlic Party

Making YAMANEKO & Preparation for Garlic Party
9月4日 山ネコ作りとニンニクパーティーの準備だぞ


 
It was raining all day long. I went out only for lunch. Here is the Chinese restaurant “Gold Coast”, and I came here many times in two years.
 一日中雨が降っていました。昼食の為に外出しただけです。ここはゴールドコーストという中華料理店です。2年間でいっぱい来ました。


 
I gave No.307 YAMANEKO to Xiong Jia. We always talk a lot. I taught her a lot of Japanese words because she is very interested in Japanese. Thank you for your kindness. I can come here perhaps one more time.
 山ネコNo.307をジョンジャさんにあげました。いつもいっぱい話しました。彼女は日本語に興味を持っているので、たくさん日本語を教えました。お世話になりました。多分あと1回は来れます。


 
Since it was raining, I did a lot of house work. We will have a garlic party tomorrow in my house, so I prepared a little bit (three whole bulbs of garlic). If they want they can add two more garlic in the picture.
 雨が降っていたので、たくさん家の仕事ができました。明日我が家でニンニクパーティーがあるので少しだけ準備しました。丸々3個のニンニクです。もし彼らが望むなら写真にあるようにあと丸々2個だけ加えることができます。


 
I made two abacus edition YAMANEKO, Taika (Melissa’s cat) YAMANEKO, an injection for a nurse edition YAMANEKO and a YAMANEKO-KO. I received a lot of requests so I will be much busier.
 2つのそろばんバージョン山ネコ、Melissa先生のネコTaika山ネコ、看護士山ネコ用の注射器、山ネコ子を作りました。たくさんのリクエストを受けたのでもっと忙しくなります。

2 comments:

  1. やまちゃん!もうすぐやん!!はやい!そして、ラストも攻撃的にトンガを楽しんでね!
    はっつん

    ReplyDelete
  2. 山ネコtorojiro9/16/11, 11:17 PM

    お~久しぶり!そうそう、トンガではっちゃんを見送ってからもう1年以上、はっちゃんのブログの更新がストップしてからもう1年近くが経つよ(笑)。
    来週の今頃はちょうど日本に着いています。思い残すことなくトンガを去りたいな~。日本でも遊びましょ~!

    ReplyDelete