03 September, 2011

3rd Sep. The Last Tennis

The Last Tennis
9月3日 最後のテニスだぞ

 
In the morning, I saw a centipede. Though it’s winter now, today’s centipede was quite big. Maybe it appeared to say good-bye to me before I leave Tonga.
 朝、ムカデさんに会いました。今は冬ですが、今日のはとても大きかったです。おそらくTorojiro先生がトンガを離れる前にさよならを言いに来てくれたのでしょう。


 
I will leave this spray “Mortein” for my replacement Sakiko. Don’t worry! This spray works very well.
 このモルテインスプレーを後任のSakikoさんの為に置いて帰ります。良く効くので心配しないでください。


 
The third kid, Tonga, likes girls fashion.
 3番目の子ども、トンガ君は女の子の格好が好きです。


 
I played tennis in Liahona. It was my last tennis in Tonga. In Japan I usually play tennis once in a year, but in Tonga I played a lot and improved my skill. After I go back to Japan, I want to continue to do it as much as possible.
 Liahonaでトンガ最後のテニスをしました。1年に1回程度しかテニスをしませんでしたが、トンガではたくさんやって技術が上達しました。帰っても可能な限り続けたいです。

 
Here are our members. Thank you for your kindness.
 メンバーです。お世話になりました。



I was supposed to go to the last kava party but I failed to take transportation. Maybe I cannot go there any more…
 最後のカバパーティーに行く予定でしたが、足がありませんでした。もう行けないでしょう・・・。

No comments:

Post a Comment