27 September, 2011

27th Sep. Training

Training
9月27日 研修だぞ


 
This is the JICA training center in Hiroo. We have to take a training and medical checkup for 3 days in Tokyo after coming back to Japan.
  広尾にあるJICA訓練所です。我々ボランティアは訓練と健康診断を3日間、帰国後に受けなければなりません。


 
The buildings in Japan (especially in Tokyo) are very high and are crowded.
  特に東京のビルはとても高くて、混みあっています。


 
I met a lot of volunteers who belong to the same group (21-2). I looked back upon my KTC (Komagane Training Center) life.
  21年度2次隊の同期ボランティアにたくさん会いました。駒ヶ根訓練所生活を思い出しました。


 
I gave No.344 YAMANEKO to Saki who was a Burkina Faso volunteer. When we went to our host country, she asked me to make the special YAMANEKO with an African drum. I completed it in January in 2010. Oh time really flies… Long time no see and thank you for waiting. This is your special YAMANEKO.
ブルキナファソのボランティアだったSakiさんに山ネコNo.344をあげました。それぞれ任国へ行った時、彼女はアフリカの太鼓「ジャンベ」の山ネコを作って欲しいとお願いしていました。Torojiro先生はそれを2010年の1月に完成させていました。お~時間が経つのは早いですね~。久しぶり~そしてお待たせしました。これがあなたのスペシャル山ネコです。

No comments:

Post a Comment