18 September, 2011

18th Sep. Sefo’s House

Sefo’s House
9月18日 Sefoさんの家だぞ

 
In the morinig, I tidied my room up for going back to Japan. In the evening, we were invited to Sefo’s house. This is Onigiri (Nigiri-meshi) who was Kimika’s dog until last month in Ha’apai. Because of the problem, he became Sefo’s dog. Now he looks very happy. He still has very short legs and has a big face.
  朝、帰国の為に部屋を片付け、夕方Sefoさんの家に招かれました。先月までハアパイでKimikaさんの犬だったおにぎり君(にぎりめし)です。ある問題の為に彼はSefoさんの犬になりましたが、今は幸せそうです。相変わらず足が短く顔が大きかったです。


 
Sefo, his mother Moli and his younger sister Mila provided us with a Tongan food and a Japanese food, rice. Everything was delicious.
 Sefoさんと母のMoliさん、姉のMilaさんがトンガ食と日本食(ごはん)を出してくれました。全ておいしかったです。


After eating, Sefo asked me to check a TIOE examination. It was Sunday (the day of rest) but he tries to work. He has a Japanese way of thinking.
 Anyway, we had a very good time. Thank you for inviting us. When you come to Japan next time, please visit my house.
  食べた後、Sefoさんが教員養成学校の試験問題をチェックして欲しいとお願いしてきました。今日は日曜日ですが、Sefoさんは働こうとしています。彼は日本人の考え方をもっています。
 とにかく楽しい時間でした。お招きいただきありがとうございました。次回日本に来た時、家を訪ねてきてください。

No comments:

Post a Comment