15 September, 2011

15th Sep. The Last Diving in Tonga

The Last Diving in Tonga
9月15日 トンガ最後のダイビングたぞ

 
To upgrade the license, we need to complete 5 contents. Deep Diving, Boat Diving, Night Diving, Underwater Photograph and Underwater Navigation.
  ライセンスを更新するためには5つの内容を修了しなければなりません。ディープダイブ、ボートダイブ、ナイトダイブ、水中撮影、ナビゲーションです。


 
 
 
Thanks to the instructor’s advice, I improved my camera technique.
 インストラクターのお陰で、撮影の技術が上達しました。
 



 
After 2 dives, I managed to pass the license course. Thank you for teaching. Yet, I have still home work which I need to fill in the blank before I leave Tonga.
 Anyway, I enjoyed the license course.
  2本潜った後、何とかライセンスコースに合格しました。ありがとうございました。まだ宿題があるんですけどね・・・トンガを去るまでに終わらせなければなりません。
 とにかくライセンスコースを楽しみました。日本と違って、取るためのダイビングではないのです。その上、海は激しくキレイだし、格安だし、笑うしかないですね。わっはっは~。

 
Though I was so tired, I visited GPS Pangai. Tupou was teaching as usual. By chance, I met Saitoni, whom I expect to go to Japan next year.
 とても疲れていましたが、Pangai小学校へ行きました。Tupou先生はいつも通り教えていました。たまたま来年日本に行って欲しいと期待しているSaitoni先生に会いました。


 
I gave No.314 YAMANEKO to Saitoni. When you come to Japan, please bring it.
  山ネコNo.314をSaitoni先生にあげました。日本に来る時、持ってきてください。


 
I received a lot of gifts from teachers and students. Thank you so much. They are one of the expert level students in Ha’apai. It’s sure they will come to Tongatapu National Competition next March and will get a lot of medals. Keep trying!
 先生と子ども達からたくさんの贈り物をもらいました。ありがとうございます。彼らはハアパイのエキスパートレベルの子ども達です。来年3月のトンガタプ全国大会に来てたくさんのメダルをもらっていくのは確かです。練習を続けてください。

No comments:

Post a Comment