05 June, 2011

5th Jun. Going Around Tongatapu

Going Around Tongatapu
6月5日 トンガタプ一周だぞ


It was raining and windy all day long but we went around Tongatapu Island. I cannot count how many time I went around and updated the articles in my blog, so I will write roughly. The members were Brother:Kimi(Ryusuke), Atsuhiko, Shouko and Torojiro.
 1日中雨が降り、風がありました。でもトンガタプ島を一周しました。何回一周して、何回ブログにアップしたか数えられません。だからおおざっぱに書きます。メンバーはキム兄、Tonoさん、Shoukoちゃん、Torojiro先生でした。

 

 
We visited the forked coconut tree,
  訪れたのは二又になっている椰子の木、


 
Blow Holes,
ブロウホールズ、


 
Tsunami stone,
  Tunami石、


 
Flying Fox,
  Flying Fox


 
Vakaloa resort restaurant,
  Vakaloa resort restaurant


 
Captain Cook’s Landing Place,
  Captain Cook’s Landing Place



 
Ha’amonga and
  Ha'amonga、そして


 
Natural Land Bridge. It was a nice trip, thank you for bringing us by car Atsuhiko.
  Natural Land Bridgeです。よい旅でした。Tonoさん運転ありがとうございました。

 

  
At night, we visited Junco’s house and she provided us with a meal. It was delicious but I could not eat it a lot as usual, because I have been in poor health these days. Maybe because I was working too much after Ha’apai.
 Fortunately Junco is a nurse so she looked after me and after dinner I took a nap. Before I slept, my body temperature was 38.9 and then it became 37.5. Though it was still high, I felt better. Tomorrow I will have a rest.
 夜、Junco姉さんの家へ行き、ご馳走になりました。とても美味しかったのですが、いつものようにたくさん食べられませんでした。何故ならここ数日間体調が良くないからです。多分ハアパイの後、たくさん仕事をしすぎたからでしょう。
 幸いJunco姉さんは看護士なので面倒を見てくれました。食事の後少し寝ました。寝る前は38.9度ありましたが、37.5度になりました。まだ高いですが、明日は休養しようと思います。

No comments:

Post a Comment